Gyakran érintett felület = gyakran takarítandó felület

High Touch = High Priority High Touch = High Priority
Deniz Alpaslan Head Shot
Senior Director - Marketing
Feb 02, 2022

Mivel egyre több étterem és szálloda épít ki önkiszolgáló részlegeket a gyors étkezésekhez és bejelentkezéshez, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni az ilyen felületek tisztaságát. 2018 novemberében egy vezető gyors-megfizethető étteremlánc került a támadások kereszttüzébe tisztasági problémák miatt; nyolc angliai éttermükben találtak fekália-baktériumokat, valamint Staphylococcus, Listeria, Klebsiella és proteus baktériumfertőzést.

 

Annak ellenére, hogy a baktériumok szabad szemmel láthatatlanok, rendkívüli kockázatot jelentenek az ügyfelek biztonsága szempontjából. Ha a vezetők az egész létesítmény tisztaságára összpontosítanak, akkor sokkal nyugodtabbak lehetnek a vendégélményekkel és a márkanév jó hírnevével kapcsolatban.

Kövessük az alábbi bevált gyakorlatokat, ha a vállalkozásunkban mindenre kiterjedő tisztaságot szeretnénk elérni:

  1. Tanítsuk meg az alkalmazottakat a tisztaság értékelésére. Amikor megértik, „miért” kell takarítani, nagyobb valószínűséggel hajtják végre a szükséges feladatokat. Függetlenül attól, hogy a konyhában, a recepció pultjánál, vagy a takarítóként dolgoznak, gőződjünk meg arról, hogy tisztában vannak-e a tisztaság fontosságával - mindez elősegíti az ügyfelek és az alkalmazottak egészségét és biztonságát, javítja a vállalkozás arculatát és az üzleti vállalkozás minőségét.
  2. Rendszeresen fertőtlenítsük a gyakran érintett felületeket. A megfelelő vegyszerek használata elengedhetetlen a tisztaság biztosításához, különösen azokon a felületeken, melyeket sokan érintnek a nap folyamán. Használjunk gyorshatású fertőtlenítőszereket az olyan felületek gyors, de alapos tisztításához, mint például érintőképernyők és a pultok.
  3. Nagyobb forgalom esetén gyakrabban takarítsunk. Az ebédidő az étteremben és a tavaszi vakációzó tömeg a szállodában nagyobb haszonnal kecsegtet, de a baktériumok is könnyebben szaporodnak. Sajnos a takarítás gyakran alárendelt szerepet kap, ha nő a forgalom. Ügyeljünk arra, hogy alkalmazottaink tisztában legyenek azzal, hogy gyakrabban kell takarítani, ha nő a forgalom, és a szükséges eszközöket és termékeket könnyen elérhetővé kell tenni annak érdekében, hogy gyorsan kezelni tudják az olyan tereket, mint az étkező, a mellékhelyiségek és az előcsarnok.
  4. A higiéniai alapanyagok készletét gondosan fel kell tölteni. Ha a mellékhelyiségben lévő megfelelő mennyiségű szappan, tisztítószer és papírtörlő kézmosásra ösztönzi a vendégeket. Ezzel párhuzamosan csökken a baktériumfertőzés esélye a vállalkozás teljes területén. Fontoljuk meg olyan szappan- és tisztítószer-adagolók felszerelését, amelyek automatikus üzemmódról kézi adagolásra váltanak, ha az elemek lemerülnek, így a vendégek továbbra is hozzáférhetnek a kézhigiéniai termékekhez.

A vendéglátóknak és a szállodáknak gondoskodniuk kell arról, hogy a takarítás során megfelelő figyelmet szenteljenek az olyan gyakran érintett felületeknek, mint például az érintőképernyők, asztalok és pultok, valamint a kilincsek. A tisztaság elsődleges fontosságúvá tételével lecsökkenthető a baktériumok terjedésének sebessége, amely jobb védelmet biztosít ügyfeleink és vendégeink számára.

Az üzleti vállalkozások tisztaságát támogató megoldásokkal kapcsolatos további információkért forduljon a Diversey képviselőjéhez.