Granada Repülőtér

A granadai repülőtér a SmartView™ technológiát alkalmazza, hogy forradalmasítsa mind a tisztítási, mind a jelentéstételi eljárásokat.

Granada Repülőtér Granada Repülőtér

A kihívás

A Federico García Lorca Granada-Jaen repülőtér, közismertebb nevén a Granada repülőtér Spanyolországban, Andalúzia szívében található. A város a világ minden tájáról érkező üzletemberek és turisták ezrei számára innen érhető el a történelmi Granada és a környező területek.
 

A repülőtér, amelyet az AENA, a spanyol repülőterek nagy részét birtokló és üzemeltető spanyol közintézmény működtet, az Interserve, a Diversey egyik ügyfélének szolgáltatásait veszi igénybe. Az Interserve-et a világ egyik legfontosabb támogató szolgáltatójaként és építőipari vállalkozásaként ismerik takarítási és karbantartási képességeik miatt.
 

„A granadai repülőtéren az Interserve felel az összes nyilvános helyiség karbantartásáért, mind a napi, mind a pedig a rendszeres takarítás elvégzésével” - magyarázta Noelia Martin, az Interserve Técnico-Lean alkalmazottja. "Az AENA, a repülőtér-üzemeltető elvárása, hogy minden tiszta és rendezett legyen, és hogy az utasok kellemesen és kényelmese érezzék magukat a repülőtéren."

 

Annak megerősítése érdekében, hogy a granadai repülőtér takarítási és karbantartási feladatait gyorsan és hatékonyan végzik el, az Interserve jelentéseket készít minden egyes feladat elvégzéséről, és azokat elküldi az AENA-nak. Korábban ezeket a szolgáltatási nyilvántartásokat manuálisan és papíron vették fel - ez az erőforrások kihasználása szempontjából időigényes és pazarló feladat volt. Az Interserve egy olyan gyorsabb, automatizált módszert akart bevezetni a szolgáltatási jelentések elkészítéséhez, amely pontosabban megmutatja a cég valódi értékét az AENA számára.

Emellett az Interserve a nagyobb hatékonyság elérésére irányuló törekvései során biztosítani akarta, hogy tisztítási folyamataik a lehető leghatékonyabbak legyenek. Ez magában foglalta a repülőtéri takarítási útvonalak elemzését és optimalizálását annak érdekében, hogy a tisztítószerek a lehető leghatékonyabbak legyenek.

 

A megoldás

Az Interserve a Diversey SmartView™ idő- és feladat- modulját vette igénybe az automatizált megoldás kidolgozásához. A SmartView™ a Diversey „A takarítás internete” elnevezésű platform részét képezi, amely gépeket és más okos eszközöket kapcsol össze annak érdekében, hogy széles körű betekintést nyerjen a berendezések működésébe, fogyasztásába és a műveletekbe. A SmartView™ egyedülálló, integrált platformja valós idejű megfigyelést és jelentéstételt biztosít, és lehetővé teszi a tisztítási feladatok átfogó elemzését az adatok egyszerű és hatékony digitalizálása révén.
 

„Az épületgépészeti szolgáltatók termelékenységének és szolgáltatási minőségének javítása érdekében áll rendelkezésünkre a SmartView™” - magyarázta Fabian Olivier, a Diversey SmartView™ tanácsadója. „A SmartView™ egy felhőalapú platform, amely segíti a különféle kérdéskörök - például a nem produktív tevékenységek vagy a minőség - nyomon követését. Számomra a SmartView™ valóban a végső megoldás, a legjobb, a piacon elérhető megoldás a termelékenység, a hatékonyság és a folyamatos minőségjavítás érdekében.”
 

A SmartView™ segítségével a granadai repülőtér takarító csoportja hordozható RFID-olvasókkal egy külön erre a célra létrehozott címkét szkennel be a bejelentkezéshez és a kijelentkezéshez a mindennapi feladatok megkezdésekor és azok elvégzése után. Emellett a szkennerek segítségével képesek kivételes vagy váratlan feladatok bejelentésére is - a felügyelő azonnal SMS-értesítést kap, amikor valamilyen esemény következik be.
 

Az összes begyűjtött adatot szinte valós időben elküldik az Interserve-nek, ezeket minden hónapban összerendezik, az elvégzett munkát, a folyamatokat és a műveletek egyéb kulcsfontosságú mutatóit elemző digitális jelentéseket összegyűjtik és eljuttatják az AENA-hoz, amelyek valós idejű és azonnal számszerűsíthető értékekre fordítható betekintést biztosít.
 

Emellett ezeknek a jelentéseknek az felhasználásával az Interserve könnyedén elemezheti a termelékenységet, és gyorsan megvalósíthat különféle fejlesztéseket - például tisztítószerek útvonalainak megváltoztatását vagy a speciális tisztítószerekkel kapcsolatos képzés lebonyolítását - a granadai repülőtéren végzett tisztítási folyamatok hatékonyabbá tétele érdekében. Így az Interserve szigorúbb általános minőségi elvárásokat fogalmazhat meg, közben csökkentve a tisztítási és higiéniai rendszer teljes működési összköltségét.
 

„Az Interserve a SmartView™ alkalmazás felhasználása mellett döntött, így minden alkalommal megfelelő jelentést tudunk tenni az AENA számára. Arra is képesek vagyunk, hogy beszámoljunk a takarítóink által megfigyelt bármilyen eseményről, amelyek ezáltal sokkal professzionálisabb benyomást kelt az Interserve-ről”- mondta Noelia Martin. "Ügyfelünk nagyra értékeli a SmartView™ alkalmazást, mert lehetővé teszi, hogy grafikonokat és jelentéseket mutassunk be nekik, és bemutathatjuk az összes, eddig elvégzett munkánkat, ezzel saját szolgáltatásaink számára is hozzáadott értéket teremtve."
 

A megoldás maguktól a takarítóktól is kiváló értékelést kapott. Maria Del Mar Martin, az Interserve granadai repülőtér takarítócsapatának vezetője kijelentette: „Most, hogy már van SmartView™ is, jobban működünk. A SmartView™ használata nagyon egyszerű - egyszerűen a címke beolvasásával rögzíthetjük az általunk végzett munkát.”
 

„Örülök, hogy létezik egy olyan eszköz, melynek révén megszűnik a papírmunka, és ezzel egyidejűleg lehetővé teszi számunkra, hogy megtekintsük a műveletek tényleges eredményeit” - tette hozzá Francisco Laguardia, az Interserve granadai reptéri felügyelője.
 

Az eredmények

A SmartView™ bevezetése forradalmasította mind a takarítást, mind pedig a jelentéstételt a granadai repülőtéren. "Ajánlom a SmartView™ alkalmazást, mert ez lehetővé teszi a szolgáltató és karbantartó vállalatok számára a takarítási útvonalak optimalizálását és a munkavállalók feladatainak kiosztását, egyúttal jobb szolgáltatást is kínál az ügyfél számára" - vonta le a következtetést Noelia Martin.

A granadai repülőtér minden kétséget kizáróan rájött, hogy a Diversey megoldása hatékonyabb tisztítási folyamatokat kínál számukra, amely innovatívabb és kevésbé pazarló módon használja fel a rendelkezésre álló erőforrásokat. Alkalmazottaiknak többé nem kell idejüket automatizált feladatok elvégzésére fecsérelniük, és nem kell olyan papírokat kitöltögetniük, amelyeket a jelentéskészítési időszak lejártakor egyszerűen csak kidobnának. Az eredmények egyértelműek: szó szerint minden érintett tisztább, kényelmesebb reptéri környezetet élvezhet.